All News Releases

FEMA | One Week Left to Apply for Federal Disaster Assistance after Hurricane Beryl

AUSTIN – Texas homeowners, renters and businesses that experienced property damage or losses after Hurricane Beryl, including those who are insured, have one more week to apply for FEMA disaster assistance and/or a U.S. Small Business Administration disaster loan. The deadline to apply for a grant from FEMA or an SBA disaster loan is Thursday, Oct. 10.

To apply with FEMA, visit DisasterAssistance.gov; use the FEMA mobile app; call the Disaster Assistance Helpline at 800-621-3362; or notify FEMA staff at a Disaster Recovery Center. To find the closest center, use the DRC Locator. Insured applicants are also encouraged to file their insurance claims as soon as possible.  FEMA funding that duplicates what your insurance settlement covers must be repaid. FEMA assistance is not taxed and will not affect Social Security, Medicaid or other federal benefits.

Help is available in most languages. If you use a relay service, such as video relay (VRS), captioned telephone or other service, give FEMA your number for that service. People who are deaf, hard of hearing or have a speech disability, may call 711 to access telecommunications relay services.

The U.S. Small Business Administration (SBA) offers low-interest disaster loans to homeowners, renters, private nonprofit organizations, and businesses of any size. Apply for an SBA disaster loan online at SBA.gov/disasteror call  800-659-2955.  SBA representatives are available to provide one-on-one assistance to disaster loan applicants at Disaster Recovery Centers and SBA Business Recovery Centers throughout the affected area. Please call the SBA’s Customer Service Center at 800-659-2955 for further assistance.

For more information about Texas disaster recovery, visit: fema.gov/disaster/4798. Follow FEMA Region 6 on social media at x.com/FEMARegion6  and on Facebook at facebook.com/FEMARegion6.

Queda una Semana para solicitar asistencia federal por desastre luego del huracan Beryl

AUSTIN – Los propietarios de viviendas, inquilinos y empresas de Texas que sufrieron daños o pérdidas materiales luego del huracán Beryl, incluidos aquellos que tienen seguro, tienen una semana más para solicitar asistencia por desastre de FEMA y/o un préstamo por desastre de la Administración de Pequeñas Empresas de los EE.UU. (SBA). La fecha límite para solicitar una subvención de FEMA o un préstamo por desastre de la SBA es el jueves 10 de octubre.

Para solicitar asistencia de FEMA, visite DisasterAssistance.gov/es; use la aplicación móvil de FEMA; llame a la línea de ayuda para asistencia por desastre al 800-621-3362; o notifique al personal de FEMA en un Centro de Recuperación por Desastre. Para encontrar el centro más cercano, utilice el Localizador de Centro de Recuperación por Desastre (DRC, por sus siglas en inglés). También se invita a los solicitantes asegurados a presentar sus reclamaciones al seguro lo antes posible.  Los fondos de FEMA que dupliquen lo que cubre su pago del seguro deben ser reembolsados. La asistencia de la FEMA no está sujeta a impuestos y no afectará su Seguridad Social, Medicaid u otros beneficios federales.

La asistencia está disponible en la mayoría de los idiomas. Si utiliza un servicio de retransmisión, como retransmisión de video (VRS, por sus siglas en inglés), teléfono con subtítulos u otro servicio, proporcione a FEMA su número para ese servicio. Las personas sordas, con problemas de audición o con discapacidad del habla pueden llamar al 711 para acceder a los servicios de retransmisión de telecomunicaciones.

La Agencia Federal de Pequeños Negocios de EE. UU. (SBA) ofrece préstamos por desastre a bajo interés a propietarios de viviendas, inquilinos, organizaciones privadas sin fines de lucro y empresas de cualquier tamaño. Solicite un préstamo por desastre de la SBA en línea en SBA.gov/disaster  o llame al  800-659-2955. Los representantes de la SBA están disponibles para brindar asistencia personalizada a los solicitantes de préstamos por desastre en los Centros de Recuperación por Desastre y los Centros de Recuperación de Negocios de SBA en toda el área afectada. Por favor llame al Centro de Atención al Cliente de la SBA al 800-659-2955 para obtener más asistencia.

Para obtener más información sobre la recuperación del desastre de Texas, visite: fema.gov/es/disaster/4798. Siga a la Región 6 de FEMA en las redes sociales en x.com/FEMARegion6  y en Facebook en  facebook.com/FEMARegion6/.